In jurnal de sarcina personal

JURNAL DE SARCINA: Despre muscatura de capusa...in timpul sarcinii



V-am promis ca va tin la curent cu lucrurile care mi se par mie interesante in ceea ce priveste experienta prin care trec,  situatiile care apar pe parcurs si felul in care gasesc sau nu o rezolvare a lor.
M-am gandit destul de mult inainte sa scriu postarea aceasta , pentru ca a fost chiar o experienta extrem de neplacuta pentru mine, pentru noi ca si familie...insa cred ca exista lucruri care merita aflate, poate (Doamne fereste!) o sa mai existe si alte cazuri.

Nu stiu voi, dar eu, pana acum, nu am fost muscata niciodata de nimic..adica nu am avut "norocul" sa ma intepe vreo albina/viespe/ capusa/ paianjen sau sa ma muste vreun caine . Asa ca , bineinteles ca nu am stat foarte mult sa ma feresc de ele...nici macar in perioada sarcinii. Bine acum sa nu va imaginati ca am dorinte din alea ciudate de a ma juca cu un catzel super fioros , sau alte alea...insa stau deoparte si cam atat.
Anul acesta mai ales, in orasul Sibiu s-au raportat foarte multe cazuri de muscaturi de capusa. Probabil stiti si voi, dupa super mediatizatul caz al actorului Serban Ionescu ca o muscatura de capusa poate avea urmari destul de grave, poate duce la contactarea unei bacterii numita Borrelia burgdorferi.
Eh, ca sa nu o mai lungesc atat...asa cum va imaginati probabil...la inceputul saptamanii a 9 de sarcina..am observat pe piciorul stang, o miiiica miiicaaa (extraodinar de mica, eu am confundat-o cu un fir de par crescut sub piele_de asta mi-a atras atentia) capusa. Fiind constienta de riscul care il aduce, si stiind ca o capusa nu trebuie niciodata extrasa/ rupta asa in graba pentru ca exista riscul sa ii ramana totusi "capul insectei" in corp si acesta sa injecteze diverse bacterii...am mers normal la Urgenta.

Acolo, lasand la o parte faptul ca stiam inca cateva persoane care au fost muscate de capuse in perioada aceea si majoritatea au facut tratamente cu antibiotice ...si stiind ca in sarcina nu este recomandat nici un tratament cu antibiotice am incercat sa nu ma panichez foarte tare si sa raman calma.
Dupa o "mustruluiala" ca ..."la mama acasa" venita din partea asistentelor care ma certau pentru ca 'nu am purtat pantaloni luni, cu adidati, sosete si pantalonii bagati in sosete" la ....38 de grade cate erau atunci, medicul de garda mi-a prescris tratament cu AMOXICILINA timp de 10 zile si mi-a spus...citez " in cazul in care peste 21 de zile de la muscatura de capusa, testul pentru diagnosticarea Lyme o sa fie pozitiv trebuie sa faceti intrerupere de sarcina. Sub nici o forma nu puteti pastra sarcina!"

Oare va puteti da seama ce am simtit in secunda aceea? Nici nu vreau sa imi amintesc, chiar nu are rost sa intru in detalii. Noroc cu sotul meu care este o persoana foarte optimista (sau cel putin asa e in cazul de genul acesta) care mi-a repetat de 1000 de ori ca o sa fie bine ...pana cand m-am linistit.

Ca sa stiti si voi cateva ceva despre ce spun eu aici, am preluat cateva informatii aici:

Boala Lyme este produsa de o bacterie numita Borrelia burgdorferi, transmisa prin intepatura de capusa. Capusele traiesc in iarba inalta, pe frunzele copacilor din paduri, parcuri sau pe pajisti si se hranesc cu sangele animalelor salbatice (iepuri, soareci de camp, veverite, caprioare, pasari). Pasarile sunt raspunzatoare de raspandirea bolii la distanta, ocazie cu care se pot infecta cu aceasta bacterie. Ulterior, o astfel de capusa infectata poate musca omul si transmite in acest fel bacteria. Este important de retinut insa ca boala nu se transmite de la om la om (prin atingere, sarut, act sexual), nu se transmite prin aer, apa sau hrana si nu se transmite de la animale la om (dar animalele pot fi purtatoarele capuselor infectate) si nici prin tantari, purici, paduchi sau muste. In schimb, se poate transmite prin transfuzii (teoretic, deoarece nu au fost descrise astfel de cazuri) si de la mama la fat, putand duce la moartea fatului, dar nu si in cazul in care gravida este diagnosticata si tratata cu antibiotice. Nu se transmite prin laptele matern. Desigur, nu orice capusa este infectata cu Borrelia si nici chiar cele infectate nu transmit intotdeauna boala.

Primul semn al infectiei este de obicei o urticarie circulara, denumita eritem migrator, care apare in 1-2 saptamani de la infectie, dar poate aparea si la 30 de zile dupa muscatura capusei.
Aceasta urticarie are adesea un aspect caracteristic de tinta, cu un punct rosu central inconjurat o zona de piele curata, la randul ei inconjurata de o zona rosie ce se extinde. Poate aparea si sub forma unui inel rosu solid ce se extinde. Zona poate fi calda la atingere si de obicei nu este dureroasa, nici nu da mancarime. Urticaria in forma de tinta poate fi mai dificil de observat la persoanele care au tenul mai intunecat, la care poate lua aspectul unei vanatai. Urticaria de obicei trece in circa o luna. Desi aceasta urticarie este considerata tipica pentru boala Lyme, sunt multi bolnavi care nu o fac.
Impreuna cu urticaria, persoana infectata poate avea simptome asemanatoare celor ale gripei, ca umflarea ganglionilor limfatici, oboseala, dureri de cap si dureri musculare.

Pentru cele care sunt interesate de subiect sa stiti ca la un simplu search pe google gasiti o multime de informatii, insa eu va sfatuiesc sa discutati cu un medic. El e cel mai in masura sa dea detalii.

Ok, revenind la "patania mea" , asa cum sigur va imaginati am asteptat cu inima cat un purice sa treaca cele 21 de zile de la muscatura si mi-am facut o serie de analize de sange pentru a vedea ce si cum. Mentionez ca le-am facut o clinica privata, nu de alta....dar sa fiu eu linistita ca e totul bine si in ordine...:) Optimista fiind, si dupa ce au trecut si cele 10 zile in care trebuie sa astepti ca rezultatele sa ti se dea (minunaaat deci!) intr-o vineri seara m-am gandit eu sa merg si dupa rezultate . Foarte neinsipirata decizie! Rezultatele au fost pozitive, eu, cu lacrimi in ochi bineinteles ca am intrebat-o pe asistenta care mi le-a dat ( si pe care o si cunosteam) daca exista vreo legatura sau poate exista vreo eroare datorita faptului ca sunt insarcinata (oricum trebuiau sa stie asta pentru ca in aceeasi zi imi facusem si un test pentru depistarea Sindromului Down, la aceeasi clinica). Ea mi-a raspuns 100 % convinsa ca NU, nu exista nici o eroare...iar astea sunt rezultatele.

Va imaginati oare voi cum am trecut eu de weekendul acela? Pentru ca in weekend nu puteam ajunge la Spitalul Judetean- sectia Infectioase care se ocupa cu tratarea si depistarea cazurilor de genu'
 (- adica eu puteam ajunge dar stateam ca magaru si ma uitam la poarta probabil...) a trebuit sa astept pana luni pentru a putea stabili o intalnire. Norocul meu a fost ca medicul sef al sectiei, o doamna fooarte draguta si-a facut un pic de timp sa ma primeasca ( pentru ca se pare nu au mai existat cazuri de femei insarcinate muscate de capusa si cu analize pozitive...yeeey!!!)...si nu in ultimul timp sa ma linisteasca.
Ce am aflat?
  • in cazul in care muscatura de capusa apare in timpul sarcinii si este administat tratamentul cu Amoxicilina( printre putinele antibiotice permise in perioada aceasta) NU EXISTA NICI UN RISC PENTRU FAT, DECI IN CONCLUZIE SUB NICI O FORMA NU TREBUIE SA SE IA IN CALUL O INTRERUPERE DE SARCINA
  • in perioada sarcinii, datorita faptului ca sangele mamei sufera diverse modificari exista foarte mari sanse ca unele analize sa aiba rezultate eronate, fals pozitive. Imi spunea d-na dr ca au fost intalnite muulte cazuri in care s-au inregistat rezultate fals pozitive pentru boli grave , gen sifilis sau sida
Desi ea era 100 % sigura ca rezultatele erau eronate , pentru linistea mea mi-a recomandat sa repet analizele , dar cu sfatul ei...la Spitalul Judetean.
Ok, bineinteles ca am mai asteptat inca 10 zile pentru rezultate(pffff, nasoala treaba )....insa de data asta au fost 100 % negative. Intre timp am mai discutat cu alte persoane, multi medici care mi-au spus ca de regula la clinicile private care au un renume destul de bun, un numar foarte mare de analize se fac iar calibrarea aparatelor nu se mai efectueaza atat de des pe cat ar trebui- de aici si erorile. Destul de aiurea! Insa ce mai spui de medicii care...habar nu au ce spun, si care arunca asa vorbe in vant, fara sa se mai gandeasca ca consecinte?

Un exemplu perfect ar fi un alt distins medic(femeie- de precizat, director al unei institutii), la care am ajuns ...care stiti ce mi-a raspuns la intrebarea daca au mai fost cazuri de genu' si daca stie ce riscuri exista pentru fat ? Citez, din nou 'Carmen, esti tanara. E primul copil! Ca sa fi sigura, fa un avort! Ce naiba? Faci altul, doar esti tanara, ti-am spus"


No comment!
Acestea fiind spuse inchei spunandu-va sa nu va ridicati nici un fel de analize in zilele de vineri...mai ales cand stiti ca nu exista nici o modalitate de a lua legatura cu medicul care va trimis sa le faceti..asta am invatat eu acum si...promit ca nu mai fac prostia asta ...toata viata mea!Am zis!
.si...nu va pierdeti speranta orice ar fi....:)
Asa cum v-am aratat , in final...totul este bine. Trebuie doar sa ai incredere.


Pupici!

Related Articles

11 comentarii:

  1. ..Eu astept sa vad poze cu bebele :)
    Tu esti o frumoasa, deci...
    Take care of you.. chiar si in pantaloni scurti si rochite..
    Referitor la medici? No comment.. si atat! Cuvintele sunt de prisos..
    Have a nice day! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) in primul rand multumesc pentru vizita!
      Apoi...sa sti ca si noi abia asteptam sa il vedem pe bebe:))
      multumesc de compliment...promit sa am grija de mine! cat pot eu...dar am :)

      te pup!

      Ștergere
  2. ne-ai speriat ...bine ca totul este..bine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) oooo, de-ai sti tu ce a fost in sufletul meu...
      pfff, bine ca a trecut...si vorba ta ..e totul bine..acum:) pup!

      Ștergere
  3. Doamne fereste Carmen!!! Sper sa duci sarcina pana la capat cu bine si sa nu mai existe astfel de patanii! Am o prietena care a fost muscata si a facut tratament de s-a plictisit, simptomele sunt aiurea rau in cazul ei..In fine, multa sanatate va doresc! Ai grija!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, cam asha e...Doamne fereste!
      si eu sper acelasi lucrul, sa nu se mai intample chestii de genul asta..pentru ca, proabil iti imaginezi fiind si la prima sarcina probabil ca si dramatizez fiecare chestie muuult mai mult decat ar fi cazul.
      Dar asta este.
      Imi pare rau pentru prietena ta, sper sa se faca bine cat mai repede.
      Te pup!

      Ștergere
  4. Am stat cu sufletul la gura pana la sfarsitul postarii...slava Domnului ca e totul bine.Nu vreau sa imi imaginez ce a fost in sufletul tau si ce ai simtit,te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai trecut prin ceva atat de inspaimantator! Nu imi pot imagina intotalitate ce a fost in sufletul tau dar eu te consider foarte curajoasa pentru ca nu te-ai lasat "infranta" de parerile negative ale celor din jur. Ai deja spirit de "mama". Felicitari! Si sarcina cat mai usoara si frumoasa de acum incolo.

    Adelia

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu sunt o viitoare mamica... insarcinata in primul trimestru... din nefericire eu am "prins" capusa acum 9 luni... si am fost si internata asta toamna si am continuat tratamentul acasa. A urmat o perioada plina de analize, iar ultima a fost 420 ron. Din nefericire rezultatul a fost pozitiv, mi s+a recomandat inca o peerioada cu augumentin, insa am descoperit ulterior, la scurt timp, ca sunt insarcinata....

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna,

    Daca nu am nici un simtom de la acea muscatura de capusa are rost sa mai consult medicul? Sunt insarcinata in 26 de saptamani si am extras capusa cu penseta, am dezinfectat zona...dupa care m-au luat gandurile. Sper sa nu aiba efecte la BB.

    RăspundețiȘtergere
  8. Carmen...eu am avut "norocul" sa fiu intepata de o capusa blestemata acum un an si jumatate....m/au diagnosticat cu Borellia la 2 saptamini de la intepatura...am ajuns la Urgente cu febra mare si cu dureri ingrozitoare de articulatii..cei de la Boli Infectioase mi/au pus diagnosticul....cit mi/a prescris Dna Doctor reteta de antibiotice..au trecut toti medicii rezidenti prin cabinet ca sa vada"minunea"....am aflat ulterior ca valorile IgM erau foarte mari..:( De atunci imi fac periodoc analize..adica la 3 luni...valorile au scazut enorm dar...inca mai exista ..:(..acum imi doresc extrem de mult sa devin mamica si....nu stiu ce sa fac.....

    RăspundețiȘtergere

Recent Post